Forums at Modded Mustangs - Reply to Topic
Thread: Western Style Work Boot Wearers: What's our Fav? Reply to Thread
Title:
Message:
Trackback:
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces) :
Post Icons
You may choose an icon for your message from the following list:
 

Register Now



In order to be able to post messages on the Forums at Modded Mustangs forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:


Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in










  Additional Options
Miscellaneous Options

  Topic Review (Newest First)
September 21st, 2013 07:09 PM
watson
Quote:
Originally Posted by 8t6gt View Post
I know for a fact when the freight guy comes to our store he stands there and we unload his load, he gets a signature and off he goes. I know from actually watching shows on trucking that this isn't always the case though haha
Sometimes, when I see the picture in your sig outta the corner of my eye, it looks like a dead body laying in a field.. the first time I saw it, I didn't notice it was a dog until later on that same day when I saw it for the 10th time.

But yea, those Double H boots are pretty badass.
September 21st, 2013 07:01 PM
TheUNZippee! Damn that's a nice boot. Where were you before, dammit! lol

*bookmarked
September 21st, 2013 06:46 PM
01V8MUSTANG Zip, I see you got your boots. Did you check out Double H? I just got a pair of slip on w/steel toe model DH3551,check them out. They are made here in the USA!
September 21st, 2013 12:30 AM
Jetblack2013
Quote:
Originally Posted by 8t6gt View Post
I know for a fact when the freight guy comes to our store he stands there and we unload his load, he gets a signature and off he goes. I know from actually watching shows on trucking that this isn't always the case though haha
It all depends on the contracts and how much a customer wants to pay. I can lift gate your 5k pound pallet off my trailer, drive my truck into a residential or construction site, bring it inside if you don't have a dock or sort and segregate your shipment but my company charges extra for all that stuff.
September 20th, 2013 10:19 PM
thoroughbred
Quote:
Originally Posted by TheUNZippee! View Post
I've always wanted to try a pair of Red Wings, but two things:

1. I can't find a pair that I like style-wise.

2. Whenever I think about 'putting on my red wings', that means something entirely different and perverted to me

---------- Post added at 10:57 AM ---------- Previous post was at 10:56 AM ----------




Thanks Derrick.

Look man every man in their life gets their red wings , if not they are not a man...... anyways the 2 pairs of red wing Irish setters i have are the fucking bomb! I was a residential garbage man for 1 1/2 years running with those boots and never got a blister or anything. They are as comfortable as a pair of slippers and have the same platform as an army boot ( something i am used to).

I have had my 2 pair for 2 years now and am going to get a third sometime shortly. Awesomeness!
September 20th, 2013 08:41 PM
8t6gt I know for a fact when the freight guy comes to our store he stands there and we unload his load, he gets a signature and off he goes. I know from actually watching shows on trucking that this isn't always the case though haha
September 20th, 2013 08:35 PM
TheUNZippee!
Quote:
Originally Posted by 8t6gt View Post
Only the Walmart truckers just sit behind a wheel. Right Zip? Am a right?

Everyone knows theres gotta be a group of truckers you guys make fun of. We always used to pick on the Air force for being lazy so I assume you have a group of truckers you pick on too lol
haha I hear ye.

Yes, there is always ball busting that goes around, more usually between the different areas, tanker work, flatbed guys, freight haulers, etc.
September 20th, 2013 08:32 PM
8t6gt Only the Walmart truckers just sit behind a wheel. Right Zip? Am a right?

Everyone knows theres gotta be a group of truckers you guys make fun of. We always used to pick on the Air force for being lazy so I assume you have a group of truckers you pick on too lol
September 20th, 2013 08:06 PM
TheUNZippee!
Quote:
Originally Posted by watson View Post
I know you're Canadian n all, but I've always used Red Wing work boots.

They be badass, mang.




Ah, memories of unloading freight. Holy shit that was some work. Sporting goods, too... there were maybe 6 of us and we'd unload atleast 8 18 wheelers FULL of workout equipment. Weights, barbells, all sorts of benches...holy fuck, that was some work.

Oh yea, forgot about the ammunition. Anyone who hasn't picked up a box of ammo has no idea on how much a full pallet could weigh. Deer corn, too.
Yes sir. That's why I normally don't bother arguing with people when they talk about 'lazy truck drivers'... there certainly are a shitpile of those to be sure... but most of us bust our ass. Imagine pulling off that 50,000 pounds of freight after you've driven 10 hours and been awake for 20 to get the load there, only to have the receiver tell you "Yeah... you're responsible for unloading your own freight here."

Dog food. Used to deliver a LOT of dog food, big 40 pound bags. Sling 1350 of those suckers off after driving all night... fun! Forty pounds ain't much, right? Not really.

... now bang out 1300+ reps and get back to me.
September 20th, 2013 07:57 PM
watson It did...but in a way, I felt more accomplished at the end of each day than with any other job I've had.
September 20th, 2013 07:55 PM
TCStang That job sounds like its full of suck Watson
September 20th, 2013 07:49 PM
watson I know you're Canadian n all, but I've always used Red Wing work boots.

They be badass, mang.


Quote:
Originally Posted by TheUNZippee! View Post
And by the by. Common misconception. Not all truck drivers just hold a steering wheel. Of the 70+ hours a week I put in, I spend on the order of 25+ hours a week on my feet, on concrete pads, often out there in -40 temperatures. Stand on a concrete pad for 5 hours and get back to me after doing it for 20 years. And back when I hauled freight, I used to hand unload and load 48 and 53 foot trailers... 48,000+ pounds of freight a shot, by hand.
Ah, memories of unloading freight. Holy shit that was some work. Sporting goods, too... there were maybe 6 of us and we'd unload atleast 8 18 wheelers FULL of workout equipment. Weights, barbells, all sorts of benches...holy fuck, that was some work.

Oh yea, forgot about the ammunition. Anyone who hasn't picked up a box of ammo has no idea on how much a full pallet could weigh. Deer corn, too.
September 20th, 2013 07:22 PM
deedub97GT these ones have put up with a few hard years of farm work. mudding hunting motorcye riding and wrecks. sliding around on concrete and such. i think they are great boots. when (and if) the soles wear out im just going to replace the soles. love these boots lol. i can stand in these for hours on end no shit. they are more comfy than my bates work boots i wear on the ship.
September 20th, 2013 07:15 PM
TheUNZippee!
Quote:
Originally Posted by deedub97GT View Post
they are steel toed. just looked up the price of them today and they are about 190 bucks. damn lol. for that price they better last the better part of a decade.
I hear that. I'm spoiled from the standpoint of my work pays for a new pair every year, because we spend so much time on our feet out in extreme temps, standing on concrete so much... so I'm not shook up if a pair wears out quicker than expected. Usually I keep an old pair for mowing the lawn and working around the house; most of the old ones that are 'worn', but not really bad I take to the Goodwill.
September 20th, 2013 07:13 PM
deedub97GT they are steel toed. just looked up the price of them today and they are about 190 bucks. damn lol. for that price they better last the better part of a decade.
September 20th, 2013 07:12 PM
TheUNZippee!
Quote:
Originally Posted by deedub97GT View Post
i have these ariat work boots that i got for my 16th birthday (8 years ago) and they are still going strong. at the time i bought them they were used on farms and had a hard life. now they are just my daily wear boots. and by daily i meant all teh time i hate tennis shoes.

they have also kept me pretty safe over a few motorcycle wrecks.




edit: just noticed this thread is extremely off topic and that zip already got boots. so ignore my refrence! enjoy this girl in a bikini.



Are those steel toe/shank work boots?


And I see your blond and raise you a tired brunette







September 20th, 2013 07:00 PM
deedub97GT i have these ariat work boots that i got for my 16th birthday (8 years ago) and they are still going strong. at the time i bought them they were used on farms and had a hard life. now they are just my daily wear boots. and by daily i meant all teh time i hate tennis shoes.

they have also kept me pretty safe over a few motorcycle wrecks.




edit: just noticed this thread is extremely off topic and that zip already got boots. so ignore my refrence! enjoy this girl in a bikini.

September 20th, 2013 06:56 PM
TheUNZippee!
Quote:
Originally Posted by kmac1622 View Post
Well I ain't from around your parts, hard work around here is landscaping, maybe I never noticed because I don't care for them I personally like the lace up ones because it allows me to change how the feel depending on what I'm doing faym can prob attest to this but unforchantly my area is full of just rich people who pay someone to do everything instead of doing their own work. We rarely have anyone over our house unless it's something that there is no way in hell you would try to DIY it
I've been working in the United States since before you were born. So yeah. lol

And everyone finds comfort in different boots. In the 30+ years that I've been working, I've never found a lace up boot that doesn't make my feet sweat like a pig.

And by the by. Common misconception. Not all truck drivers just hold a steering wheel. Of the 70+ hours a week I put in, I spend on the order of 25+ hours a week on my feet, on concrete pads, often out there in -40 temperatures. Stand on a concrete pad for 5 hours and get back to me after doing it for 20 years. And back when I hauled freight, I used to hand unload and load 48 and 53 foot trailers... 48,000+ pounds of freight a shot, by hand.
September 20th, 2013 06:39 PM
kmac1622 Well I ain't from around your parts, hard work around here is landscaping, maybe I never noticed because I don't care for them I personally like the lace up ones because it allows me to change how the feel depending on what I'm doing faym can prob attest to this but unforchantly my area is full of just rich people who pay someone to do everything instead of doing their own work. We rarely have anyone over our house unless it's something that there is no way in hell you would try to DIY it
September 20th, 2013 06:26 PM
TheUNZippee!
Quote:
Originally Posted by kmac1622 View Post
I've never seen anybody wear any of these boots for doing actual work, personally I like wolverines, cost you an arm in a leg and I only wear them in the winter or when I need something other than a sneaker outside, my toes have never gotten wet or cold in them and I could wear them all day
Wear any of which boots? The pull on/cowboy style work boot?

I don't know how many guys you've seen then; I've seen countless guys wear them doing actual work.
This thread has more than 20 replies. Click here to review the whole thread.

Posting Rules  
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome